Leesett cukor tünetei


Fontos ezért a vércukorszint rendszeres ellenőrzése.

Alacsony vércukorszint a cukorbetegeknél

Az alacsony vércukorszint akkor is előfordulhat, ha Ön mindent megtett, amit csak lehet, a cukorbetegsége megfelelő kontrollja érdekében. Az alacsony vércukorszint gyakran elkerülhetetlen, de jelentkezésekor kezelhető, még mielőtt súlyosbodna. Mit kell tennie, ha alacsony a vércukorszintje? A gyorsan felszívódó szénhidrát után feltétlenül egyen kenyérfélét, hogy a vércukor újbóli leesését megakadályozza.

leesett cukor tünetei

Mindig legyen Önnél szőlőcukor! Keresse fel orvosát, ha vércukorszintje egy héten belül többször is alacsony.

leesett cukor tünetei

A rövid- és hosszú távú következmények elkerülése érdekében alaposan ügyeljen a megfelelő vércukor értékekre, és kezelje állapotát, amennyiben az bármilyen irányban bulgur cukorbetegeknek az Ön számára javasoltaktól.

Ha Ön is tapasztalt hasonló tüneteket, keresse fel kezelőorvosát az itt letölthető kérdőív kitöltése után. Mi okozhat hipoglikémiát?

Mitől eshet le a cukrunk?

Belgyógyászati Klinika Cukorbetegekben a hipoglikémia általában összefügg a vércukorszint csökkentésére alkalmazott gyógyszeres terápiával, de lehet számos kezeléstől független oka is. Hipoglikémiát okozhatnak: az inzulin vagy az inzulinelválasztását fokozó gyógyszerek pl.

Bár a hipoglikémiás tünetek közvetlenül is kellemetlenek a beteg számára, a rosszullétek fő veszélye, hogy az esetleges szövődmények jelentősen ronthatják a cukorbetegek életminőségét és életkilátásait.

Zsibbadás, száj vagy az ajak bizseregés Homályos látás Ingerültség, zavartság Összefolyó beszéd Az is lehet, hogy alacsony vércukorszint esetén semmilyen tünetet nem tapasztal. Miután vércukorszintje normalizálódott, ne felejtse el tájékoztatni orvosát! Az alacsony vércukorszint kezelése Az alacsony vércukorszint magától nem javul, így azt azonnal kezelnie kell.

Az esetek döntő többségét jelentő, enyhébb tünetekkel járó hipoglikémiás epizódokat a beteg önmaga képes rendezni. Ugyanakkor a súlyos hipoglikémia — amikor az agy szőlőcukor-ellátása vészesen lecsökken — zavartsággal, görcsrohamokkal járhat és kóma is kialakulhat, melyek kezelése mindenképpen külső segítséget igényel, és késői felismerés esetén maradandó agykárosodást stroke, agyvérzés, agylágyulás, agyérgörcs vagy akár a beteg halálát is okozhatják.

Külön veszélyt jelent az éjszaka fellépő, rejtett meg nem érzett hipoglikémia, mely során szívritmuszavar, szívinfarktus vagy hirtelen szívhalál is előfordulhat.

Milyen gyakori cukorbetegeknél a hipoglikémia? Vannak különösen veszélyeztetett betegek? A potenciálisan súlyos következmények miatt kiemelten fontos a hipoglikémia kockázatának becslése. Rizikófaktorok: 1-es típusú diabétesz saját inzulintermelés hiánya Fiatal vagy idős életkor Szoros leesett cukor tünetei rossz anyagcserekontroll alacsony vagy magas HbA1c-szint Inzulin- vagy az inzulin elválasztását fokozó gyógyszeres terápia Csökkent hipoglikémia-érzet Társbetegségek pl.

A diabétesz-gondozás során a hipoglikémia-kockázat előrejelzése mellett a súlyos hipoglikémia előfordulásának megakadályozása is alapvető feladat, ennek pedig a hipoglikémia-érzet elvesztésének meggátlása, vagyis a beteg által kezelhető, enyhe hipoglikémiás epizódok számának lehetőség szerinti minimumra csökkentése a feltétele.

Mi a hipoglikémia?

Szerencsére ma már léteznek olyan vércukorszint csökkentő gyógyszerek, amelyek alkalmazása során nem vagy csak nagyon ritkán alakul ki hipoglikémia. Ilyen pl. Az utóbbiak közé tartoznak a tablettában szedhető DPP-4 gátlók és az injekciós formában alkalmazható GLP-1 receptor agonisták, melyek élettani úton hatva csak akkor változókor és a cukorbetegség olyan mértékben fejtik ki vércukorcsökkentõ hatásukat, amennyire a bevitt szénhidrát mennyisége igényli azt.

leesett cukor tünetei

Mit tehet a beteg? Mind a nemzetközi, mind a hazai diabetológiai irányelvek rendszeres vércukor-önellenőrzést javasolnak valamennyi cukorbeteg számára a diabétesz-gondozás keretén belül.

Hipoglikémia (alacsony vércukorszint) tünetei és kezelése

A vércukor-önellenőrzés révén az leesett cukor tünetei hipoglikémiás epizód korai felismerésével az állapot súlyosbodása elkerülhető, és a nem megfelelő vércukorértékek korrigálásával a vércukorszintek ingadozása is mérsékelhető.

Ma már az új generációs okos vércukormérők kis vércseppből rendkívül gyorsan képesek a vércukorszint igen pontos meghatározására, a legmodernebb készülékek pedig a tárolt mérési eredmények alapján értékelik és jelzik a betegnek a hipoglikémia fokozott kockázatát is, ezáltal lehetőséget teremtve a korai terápia-módosítással a súlyos hipoglikémia elkerülésére és a betegbiztonság növelésére.

FONTOS A fokozott hipoglikémia kockázatú betegek számára ajánlott azonosító kártya vagy egészségügyi figyelmeztető karperec használata, amivel szükség esetén tájékoztatni tudják a környezetükben lévő embereket állapotukról, az alkalmazott gyógyszerekről és segítséget tudnak kérni. Kapcsolódó oldalak.

leesett cukor tünetei