Alacsony glikémiás index. A glikémiás index használata + táblázatok


Tartalomjegyzék

Kategóriák 1. Mi az a glikémiás index GI? A glikémiás index egy olyan 1 és közötti numerikus érték, amely azt mutatja, hogy egy adott élelmiszer milyen gyorsan és mennyire tartósan emeli meg a vércukorszintet.

alacsony glikémiás index

Az étkezés során bevitt szénhidrátokból lebontott glükóz vagy más néven vércukor az emberi szervezet alacsony glikémiás index energiaforrása, amely a vérben keringve jut el a test különböző pontjain található sejtekbe.

Az alacsony GI-jű élelmiszerek csak minimális mértékben emelik meg a vércukorszintet, míg a magas GI-jű élelmiszerek a glükózszint jelentős emelkedését váltják ki, és fokozott inzulinreakciót vonnak maguk után ami pedig nem túl szerencsés helyzet hosszabb távon.

Magas glikémiás index gyorsan felszívódó szénhidrátokat jelez

Ha megnézed a különböző szénhidráttípusokhoz tartozó GI-értékeketláthatod, hogy egyes összetett szénhidrátok jobban megemelik a vércukorszintet, mint az egyszerű szénhidrátok. Mivel a glikémiás index segítségével arányaiban meghatározható, hogy a szénhidrátok miként hatnak a szervezet vércukorszintjére, fontos eszközként használhatod azt azon ételek és élelmiszerek kiválasztásához, amelyek rövid és alacsony glikémiás index távon segítenek a vércukorszint stabilizálásában, illetve ellátják szervezeted a szükséges energiával.

A lényeg: A glikémiás index 1 és közötti érték segítségével meg tudod határozni, hogy egy adott élelmiszer mennyire és milyen gyorsan emeli meg a vércukorszintedet.

Hogyan járul hozzá a glikémiás index az egészséges életmódhoz?

1-TŐL KERESD MEG, HOGY MI TÖRTÉNIK TESTEDDEL, HOGY MINDEN NAP ESET HAGYMÁT

A válasz egyszerű: ha ismered egy adott élelmiszer glikémiás indexét, akkor tudod, hogy az miként hat a vércukorszintedre.

Ennek fényében pedig eldöntheted, hogy mennyit és mikor eszel az adott ételből.

3 napos mintaétrend:

Ezzel a tudatos táplálkozással csökkentheted a mango cukorbetegeknek, megelőzheted a különböző szívbetegségeket és rákos megbetegedéseket, elkerülheted az inzulinrezisztencia és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását, illetve elérheted és tartósan megőrizheted a szervezeted számára optimális testsúlyt.

Mivel számos kutatás bizonyítja pdf az alacsony Gl-jű élelmiszerek tartós fogyasztásából származó előnyöket, érdemes áttekinteni a legfontosabb táplálkozási alapelveket.

alacsony glikémiás index

Az egészséges táplálkozás alapelvei és a glikémiás index A glikémiás indexértékek gyakran ellentmondásosak lehetnek, mivel az olyan élelmiszerekről, amelyekről azt feltételeznéd, hogy alacsony glikémiás index GI-vel rendelkeznek, kiderülhet, hogy valójában alacsony glikémiás indexűek, és ez persze fordítva is igaz.

Például ki gondolta volna, hogy a kristálycukor vagy a fehér kenyér GI-je alacsonyabb, mint a sült krumplié vagy a puffasztott rizsé? Persze az más kérdés, hogy a kristálycukor tápértéke a nullához közelít — vitaminokat és ásványi anyagokat ne is keress benne!

  1. Glikémiás index GI diéta A glikémiás index GI diéta gy bárki által könnyen betartható és egészséges diétás módszer.
  2. 1. típusú diabétesz kezelésére rendszerek
  3. Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Szakértői blogok » Táplálkozás » Alacsony glikémiás indexű ételek — ezekért válaszd őket Alacsony glikémiás indexű ételek — ezekért válaszd őket Az alacsony glikémiás index diétát eredetileg a cukorbetegek követték a vércukorszint ellenőrzése miatt, azonban nem csak a cukorbetegeknek hasznos, hanem az egészséges étkezés megtervezésének szempontjából is ajánlott.
  4. MME Ezzel a diétával egyszerűen és gyorsan szabadulhatsz meg a felesleges zsírpárnáidtól, és csupán néhány egyszerű szabályt kell betartanod.

Ahhoz, hogy pontos képet kapj kedvenc ételeid GI-értékéről, érdemes alaposan tanulmányozni az alábbi táblázatot. A keményítőt nem tartalmazó zöldségek jellemzően alacsony glikémiás indexszel rendelkeznek.

  • Kezelése a diabétesz 1
  • Glikémiás index táblázat Mi az a glikémiás index?

A fehérjetartalmú ételek — bár nem tartalmaznak sok rostot — jellemzően alacsony glikémiás indexűek. A zsírok ugyan nem emelik meg a vércukorszintet, de ettől még koncentrálj az egészséges zsírok és olajok fogyasztására például extra szűz olívaolaj, lazacdiófélék és magvak.

Mitől függ a glikémiás index

Fogyassz magas rosttartalmú ételeket, mivel ezek emésztése és felszívódása hosszabb időt vesz igénybe, és kevésbé dobják meg a vércukorszintet. Itt jegyezném meg, hogy egyesek szervezetében a sok rost gázképződéshez és puffadáshoz vezethet, ezért a vízben oldódó rostokat tartalmazó ételek jobb választást képviselnek ilyen például a banán, a sárgarépa, az eperaz édesburgonya, a zabkorpa és a zabpehely. A vércukorszint megemelkedése az egyszerre fogyasztott ételektől is függ.

alacsony glikémiás index

Például ha magas Gl-jű ételeket eszel alacsony Gl-jű ételekkel, akkor ezek kiegyenlítik egymás hatását már amennyiben nincs probléma a vércukorszinteddel. Ha rendszeresen tápanyagokban gazdag és icd 10 diabetes mellitus, typ 2 ételeket eszelakkor biztos lehetsz abban, hogy hosszú távon a vércukorszinted nem fog kellemetlen kilengéseket produkálni.

Milyen tényezők befolyásolják a glikémiás indexet?

Frissítsd fel ismereteidet, és teszteld tudásodat a Dietless Akadémián » 4. Élelmiszerek glikémiás indexe GI Jellemzően a 60 GI feletti élelmiszereket tartjuk magas glikémiás indexű élelmiszereknek.

Ha problémáid vannak az optimális vércukorszint tartásával túl alacsony vagy túl magas értékekakkor érdemes a 40 vagy annál kisebb GI-jű élelmiszereket választani, mivel ezek kisebb kilengést okoznak a vércukorszintben.

Továbbá, korlátozd a finomított cukor, méz, édesített gyümölcslevek, keményítőtartalmú zöldségek, fehér liszt, illetve az ezekből készült ételek fogyasztását. A lényeg: Ha optimális szinten szeretnéd tartani a vércukorszintedet, érdemes a 40 vagy annál kisebb GI-jű élelmiszereket választani, mivel ezek kisebb kilengést okoznak a vércukorszintben.

alacsony glikémiás index

Ebből kifolyólag a glikémiás indexeés az összes többi élelmiszert ehhez viszonyítjuk. Az alábbi táblázatok adatai tetszőlegesen kereshetőek és szűrhetőek, valamint a fejlécekre kattintva növekvő vagy csökkenő sorrendbe rendezheted az adott oszlopok adatait.